Allmänna tankar.

Jag satt och funderade lite för mig själv och tänkte lite på själva "tonårslivet" jag kan fram till att så mycket just nu kretsar runt popularitet och utseende. Utseende har så stor betydelse för alla i dagens samhälle, särskilt Sveriges ungdomar. Jag tror att det kan bero på killar men däremot tror jag också att det kan bero mycket på tex "Victoria secret modeller" Dom har lyckats fånga otroligt mycket blickar ifrån ungdomar. Victoria secret modeller är enligt alla "så nära perfekt man kan komma" men egentligen om man tänker ett steg längre... Victoria secret modeller svälter sig själva, operar sig, använder löshår, lösnaglar, lösögonfransar. Ta bort allt detta och se deras naturliga sida.. Där har vi nog alla lite samma stuk. Jag tycker det är så synd att det mesta kretsar runt utseende osv. Jag tänker på det så mycket själv jag med, det kan jag faktiskt erkänna. Popularitet har också stor betydelse. Vi alla vill ju självklart vara den personen som alla ser upp till och alla vill vara och man blir gärna omtyckt utav dom som är i själva "populärbubblan" på bara några år känns det som att det har blivit en mycket viktigare del att vara populär och att synas. Självklart är det roligt att få lite mer uppmärksamhet ibland än vad man brukar få, man känner sig så bra & självförtroendet ökar faktiskt en aning. Men jag tycker verkligen att om man ska jobba sig dit upp ska man göra det efter den personen man är, hålla fast vid vad man tycker, vad man gör och sina egna åsikter. Något jag också upplevt som jag tycker är väldigt synd är hur vissa tonåringar faktiskt behandlar varandra. Vart tog all självrespekt vägen hörrni? Sluta gå så mycket bakom ryggen om allt, sluta dömma folk för att de är yngre, sluta se ner på folk, sluta bitchblicka & sluta framförallt med att kalla varandra för fula ord och särskilt på nätet. Försök inte skriva saker i andras loggar så att du kan få med dig folk mot den personen du inte tycker mycket om. Tycker alla borde tänka mer på dessa grejer. Det var allt för mig, tack & hej. (lagt in detta förut, men lägger in det igen.)


Kommentarer
Postat av: Emilia

Så sant, tyvärr..

2012-09-15 @ 11:22:25
URL: http://emiliaroos.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0